• Snabb leverans
  • Säkra betalningslösningar
  • Säkra fraktlösningar

Köpvillkor

LÄGSTA ORDERVÄRDE 100 KRONOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det snarast ut en orderbekräftelse till din mail med information om din beställning.

Var vänlig att kontrollera din orderbekräftelse och kontakta oss omgående om något skulle vara felaktigt.
Om du mot förmodan inte fått någon orderbekräftelse, kolla skräpposten i din mail och om du inte finne öl r någon orderbekräftelse där så tag kontakt med oss. 

Om du vill göra någon ändring i din beställning i efterhand så tag kontakt med oss så snart som möjligt så vi kan fixa det.
Vi jobbar för ett korrekt lagersaldo men vi reserverar oss för den mänskliga faktorn.

Förbeställning

När det gäller förbeställningar aktiverar vi ordern när beställningen till leverantören lägges.

Lagersaldo 

Vi förbehåller oss rätten att lagersaldot kan fela och att slutsålda eller äldre varor kanske inte finns även om det ser ut så, eller längre går att få tag i. Vi jobbar givetvis för att uppdatera saldo och att tillgodo se kunden så gott vi kan men lämnar inga garantier för detta. För att försäkra dig om att varan finns ber vi dig i så fall ringa till butiken så kollar vi direkt, tfn 0731-452079

Frakt

Vi sänder större paket med DHL, då är frakt och expeditionsavgiften 79 kr (upp till max 2 kg) - kan bli mer för vissa varor - beställer du något med utökad fraktkostnad så läggs den summan på - det är alltid bra om du hör av dig till butiken om du lägger en order med varor som har utökad fraktkostnad. 

Fraktkostnaden kan alltså variera om du beställer tyngre saker, större saker (typ skärmatta i glas, stansmaskin el dyl).

Har du önskemål om annat fraktsätt så kan vi troligtvis komma fram till en lösning - v g ring 0731-452079.

Fraktfritt vid köp över 1000 kr (upp till 2 kg's vikt på paketet) Överskrider vikten maxvikten som är 2 kg så debiteras fraktkostnad, då det faller utanför vårt avtal med DHL. Detta bör du som är stamkund ha i åtanke, faller du under fraktfritt gränsen när din rabatt är bortdragen så tillkommer det fraktavgift.

Mindre paket – saker som ryms i kuvert kan skickas med Postnord, men du kan även hämta dina varor i butiken.

POSTNORD

Portokostnad brevförsändelser från 45 kr och uppåt.

Litet paket upp till 1 kg 69 kr

Mellan paket upp till 2 kg 99 kr

Större paket upp till 3 kg 125 kr

Frakten justeras manuellt beroende på vikt.

Brevförsändelser är ej SPÅRBARA så vårt ansvar för försändelsen tar slut då vi lämnat in brevet på posten.

Ordrar med varuvärde över 150 kr skickas så det är spårbart. 

Paket som skickas med DHL är spårbart, det sänds till ditt närmaste utlämningsställe och paketet ligger kvar i 14 dagar.

EJ uthämtat paket debiteras med 250 kr.


Leveranstid

Vi skickar normalt sett alla ordrar inom 1-3 dagar, vid högt tryck kan det dröja någon dag extra. 

Betalningssätt

Du kan välja att betala med Klarna, faktura, delbetalning, kortbetalning eller swish.

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning men obruten förpackning.
Vid utnyttjande av ångerrätt betalar du som kund returfrakten.

Vi vill gärna ha en konversation via mail eller telefon innan varan skickas i retur.

 

REKLAMATION

Vid reklamation måste alltid kontakt tagas med oss inom skälig tid. 

Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. (Ej p g a vårdslöshet, handhavandefel o s v) Vi uppmanar dig att reklamera omgående efter att felet upptäckts - VÄNTA INTE! 

Om  reklamationen godkännes skickar vi en ny vara, alternativt pengarna tillbaka eller reparation. Skulle varan utgått ur vårt sortiment återbetalar vi köpesumman.

Garantitiden är 1 år om inget annat anges. 

Om garantiärendet godkänns skickar vi en ny vara, alternativt pengarna tillbaka eller reparation. Skulle varan utgått ur vårt sortiment återbetalar vi köpesumman. Däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

OBSERVERA ATT REKLAMATIONSTID OCH GARANTITID ÄR OLIKA BEGREPP.

Kontakta alltid oss innan retur sker.


Återbetalning

Vid återbetalning för en returnerad vara krediteras beloppet hos Klarna.


Vi reserverar oss för felskrivningar, prisförändringar p g a olika förutsättningar etc.

 

GDPR

När du gör din beställning i webshoppen så godkänner du att vi sparar dina uppgifter såsom namn, adress, mail och telefonnummer. Önskar du som kund att vi raderar dina uppgifter så tag kontakt med oss via mail: miankasscrap@hotmail.com

 

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.